برند سازی برای پزشکان

برندسازی پزشکان

فهرست مطالب

برندسازی چیست؟

وقتی “برند شخصی” را می شنوید احتمالاً به افراد مشهور، اینفلوئنسرهای معروف در اینستاگرام و یوتیوب، ستاره های تلویزیون و حرفه ای های ورزشی فکر می کنید. با این حال، امروزه، برندسازی شخصی به عنوان یک خودارزیابی متفکرانه و صادقانه در نظر گرفته می شود که به متخصصان از هر حوزه ای کمک می کند تا ارزش خود را به اشتراک بگذارند و شهرت ایجاد کنند و برای پزشکان هم برندسازی پزشکان امری مهم است. چگونه پزشکی اثر گذار باشیم؟ (کلیک کنید)

یک برند قوی مزیت شما در بازار است. در برخی صنایع، یک برند شخصی حتی ممکن است مهمتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. با توجه به بازار بسیار اشباع و رقابتی مراقبت های بهداشتی، و داشتن یک برندسازی پزشکی ضروری است.

یک برند شخصی می تواند به شما کمک کند تا شغل خود را تسریع کنید، درآمدزایی کنید و حتی نیاز به جستجوی شغل را از بین ببرید! در این پست وبلاگ، تمام مزایای یک برند شخصی برای یک پزشک و نحوه تعریف، توسعه و پخش برند خود را برای عموم در نظر می گیریم. برای اطلاع از چگونگی برندسازی متخصص انکولوژی کلیک کنید.

برند شخصی چیست؟

هنگام کار بر روی برند خود با دو اصطلاح مواجه خواهید شد : 

برند شخصی و برندسازی شخصی. آنها به نظر شبیه هستند، اما جنبه های مختلفی را توصیف می کنند. برندسازی شخصی فرآیند و استراتژی توسعه و حفظ شهرت شماست، در حالی که یک برند شخصی هدف تلاش برای رسیدن به آنچه دیگران در مورد شما می گویند می چرخد.

یک برند داستانی را بیان می کند که رابطه ای بین مشتری و محصول ایجاد می کند. آن شامل:

تثبیت موقعیت
منافع برای مشتریان
شخصیت
آرزوها و تصورات شما از خود
ارتباط عاطفی
برند شخصی شما شامل تجربه، مهارت، تخصص، شایستگی ها، اقدامات و دستاوردهای شما در یک جامعه، صنعت یا بازار است.

برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی شخصی عمل بازاریابی افراد و مشاغل آنها به عنوان برند است. برندسازی فرآیندی مداوم برای توسعه و حفظ شهرت و تأثیر یک فرد، گروه یا سازمان است. برندسازی شخصی تلاش برای برقراری ارتباط و ارائه ارزش شما به جهان است.

امروزه، بسیاری از مردم بیش از حد نگران برند خود هستند و در عین حال کمتر به برند خود اهمیت می دهند. برند یک ارتباط عاطفی با مخاطبان شماست، در حالی که برندسازی در سطح سطحی است. یک برند شخصی حول محور صحبت های دیگران در مورد شما می چرخد. برندسازی شخصی حول محور آنچه در مورد خودتان می گویید می چرخد.

برندسازی پزشکان چیست؟

برندسازی پزشکان فرآیندی است که به وسیله آن، یک پزشک هویت و نام تجاری منحصر به فردی برای خود ایجاد می کند و آن را در میان بیماران و جامعه پزشکی به طور کلی معرفی و تثبیت می کند. این امر به پزشکان کمک می کند تا از رقبا متمایز شوند، اعتماد بیماران را جلب کنند و در نهایت، به موفقیت بیشتری در حرفه خود دست پیدا کنند.

برندسازی برای پزشکان در فضای دیجیتال یکی از زیرمجموعه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ است. غیر از برندسازی پزشکان که خصوصیات و مهارت ها یک پزشک را به مردم معرفی می کند. بازاریابی اینستاگرام برای پزشکان ، بازاریابی پادکست برای پزشکان ، بازاریابی ویدیویی برای پزشکان ، طراحی سایت برای پزشکان و سئو برای پزشکان نیز زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال است. که تمام این کارها برای شناختن پزشکان خوب و ماهر به مردم عزیزمان ایران در فضای دیجیتال است.

برندسازی برای پزشکان

مزایای برندسازی پزشکان

جذب بیمار جدید : برندینگ قوی می تواند به جذب بیمار جدید از طریق افزایش آگاهی از تخصص و مهارت های پزشک کمک کند.
افزایش وفاداری بیمار : بیماران تمایل بیشتری به مراجعه مجدد به پزشکی دارند که به او اعتماد دارند و به عنوان یک متخصص در زمینه خود شناخته شده است.
فرصت های شغلی بهتر : برندینگ قوی می تواند به پزشکان در یافتن فرصت های شغلی بهتر در بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز پزشکی کمک کند.
فرصت های تحقیقاتی و آموزشی : برندینگ قوی می تواند به پزشکان در جذب فرصت های تحقیقاتی و آموزشی و همچنین در به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص خود با دیگران کمک کند.
افزایش درآمد : در نهایت، برندینگ قوی می تواند به افزایش درآمد پزشکان از طریق جذب بیمار جدید، افزایش نرخ تبدیل و وفاداری بیمار، و همچنین فرصت های شغلی و آموزشی بهتر منجر شود.

همانطور که در مقاله ای در هاروارد بیزینس ریویو ذکر شد، برندسازی پزشکی به عنوان راهی مثبت برای متمایز کردن خود در میان همکاران است. مزایای داشتن یک برندسازی پزشکی بسیار زیاد است، از ارزش افزودن به خدمات شما گرفته تا اینکه به شما اجازه می دهد کنترل بیماران را در دست بگیرید و آنها را درک کنند که سهم منحصر به فردی که ارائه می دهید. علاوه بر این، یک برندسازی پزشکی می تواند به شما کمک کند:

خود را از صدها رقیب متمایز کنید
تلاش خود را متمرکز کنید و جهت بازاریابی خود را تعیین کنید
ارتباط عاطفی بین خود و بیمارانتان ایجاد کنید
شهرت، تصویر مثبت و اعتبار خود را بسازید
با متخصصان همفکر شبکه سازی کنید و تعداد ارجاعات حرفه ای را افزایش دهید
دید و آگاهی عمومی خود را گسترش دهید
بهترین راه برای افزایش تاثیر، نفوذ و درآمد خود، ساختن یک برندسازی پزشکی است. 

استراتژی های برندسازی پزشکان

ایجاد یک هویت برند : اولین قدم در برندسازی پزشکان، ایجاد یک هویت برند است که شامل نام، لوگو، شعار و ارزش های اصلی پزشک می باشد.

ایجاد یک وب سایت حرفه ای : یک وب سایت حرفه ای به شما امکان می دهد تا اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید، تخصص خود را به نمایش بگذارید و با بیماران بالقوه ارتباط برقرار کنید.

فعالیت در رسانه های اجتماعی : حضور فعال در رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد تا با بیماران فعلی و بالقوه ارتباط برقرار کنید، محتوای ارزشمند به اشتراک بگذارید و برند خود را ارتقا دهید.

بازاریابی محتوا : ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند مانند مقالات، وبلاگ ها و ویدیوها می تواند به شما در جذب مخاطب و تثبیت خود به عنوان یک متخصص در زمینه خود کمک کند.

حضور در رویدادها : حضور در کنفرانس ها، سمینارها و سایر رویدادهای مرتبط با پزشکی به شما امکان می دهد تا با همکاران خود ارتباط برقرار کنید، تخصص خود را به نمایش بگذارید و برند خود را ارتقا دهید.

دریافت نظرات بیماران : جمع آوری و به اشتراک گذاشتن نظرات مثبت بیماران می تواند به شما در جلب اعتماد بیماران جدید و افزایش اعتبار خود کمک کند.

چگونه برند خود را تعریف کنیم

تعریف برندتان به شما کمک می کند تا خدمات و موقعیت خود را در بازار درک کنید و در نتیجه برندسازی پزشکی شما را قوی تر و جذاب تر می کند. علاوه بر این، شما باید مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید، که گامی مهم در بازاریابی برند شما است. از آنجایی که بسیاری از پزشکان تمایل دارند فکر کنند که به همه بیماران خدمات می دهند، در نهایت خدمات خود را برای هیچ کس بازاریابی نمی کنند.

برای برندسازی پزشکی چکار کنیم

برای تعریف برندسازی پزشکی خود، باید به چندین سوال پاسخ دهید، از جمله:

خدمات خود را در دو تا پنج کلمه چگونه توصیف می کنید؟
خدمات شما چه سودی برای بیماران دارد؟
شخصیت برند شما چیست و بیماران چگونه با آن ارتباط خواهند داشت؟
با زبان ساده به این سوالات سریع پاسخ دهید. 

پنج مرحله را برای ایجاد و مدیریت برندسازی پزشکی خود :

مرحله 1. نقاط قوت خود را درک کنید

برند شما به این موضوع می پردازد که چگونه به بیماران حس را انتقال می دهید. اگر به بیماران خود احساس خوبی بدهید، آنها شما را به یاد خواهند آورد و شما را با خدمات عالی همراهی خواهند کرد. برای اینکه همیشه بیماران خود را راضی نگه دارید، باید نقاط قوت خود را بیابید، آنها را توسعه دهید و آنها را تقویت کنید.

هرم برند می تواند به روشن شدن نقاط قوت شما و ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد، داستان برند و استراتژی بازاریابی کلی کمک کند. هرم برند از پنج طبقه تشکیل شده است:

برندسازی شخصی
  1. ایده برند : این جوهر نام تجاری و DNA برند شما است که در بیانیه کوتاهی از آنچه که نام تجاری نشان می دهد و دلیل اساسی که چرا بیماران به برند شما اهمیت می دهند خلاصه می شود.

2. نام تجاری / شخصیت خدمات : اگر برندتان یک شخص بود، چگونه برند خود را توصیف می کردید؟ ارزش های شما چیست؟

3. مزایای عاطفی خدمات شما : احساس بیماران شما هنگام دریافت خدمات شما چیست؟ کیفیت خدمات شما چگونه است؟

4. مزایای عملکردی خدمات شما : بیماران از خدمات شما چه مزایایی می برند؟

5. ویژگی ها و ویژگی های خدمات : اینها ویژگی‌ها و ویژگی‌های برجسته خدماتی هستند که ارائه می‌دهید آنها چیزی هستند که باعث می‌شوند بیماران شما خدمات شما را دوست داشته باشند، بخواهند و به استفاده از آنها ادامه دهند.

همه چیزهایی را که در مورد برند خود می دانید به این پنج دسته خلاصه کنید و خواهید دید که چقدر آسان است که نقاط قوت خود را مشخص کنید و برند خود را بر سایرین در بازار پیشی بگیرید.

مرحله 2. پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود را تعریف کنید

یک توضیحات منحصر به فرد، باید ارائه شود. این تعریف می کند که شما چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می دهید و چه چیزی شما را متفاوت می کند. داشتن یک UVP می تواند به شما کمک کند که خود را متمایز کنید. بهداشت و درمان یک صنعت محتاط و ریسک گریز است. این یکی از دلایلی است که چرا بسیاری از برندهای مراقبت های بهداشتی تقریباً یکسان هستند. 

یک پیشنهاد ارزش خوب توضیح می‌دهد که چگونه مشکلات بیماران را حل می‌کنید، بیماران چه مزایایی را می‌توانند انتظار داشته باشند و چرا باید به سراغ شما بیایند. در اینجا عناصر ضروری پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما آمده است:

برندینگ

می‌توانید از ساختار بالا در وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، کارت‌های ویزیت و تبلیغات خود استفاده کنید تا ارزش پیشنهادی خود را به تمام روش‌های ممکن به مخاطبان هدف خود منتقل کنید.

مرحله 3. در کاری که انجام می دهید متخصص باشید

مردم می خواهند با بهترین متخصصان کار کنند و بهترین خدمات را دریافت کنند. بنابراین، شما باید بهترین باشید. این احتمال وجود دارد که فرد دیگری وجود داشته باشد که بداند شما چه می دانید و چه چیزی را انجام میدهد. شما باید مزیت رقابتی خود را بیابید به عنوان مثال، آگاه ترین، متداول ترین و متخصص بودن.

برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری، باید به طور مداوم تخصص خود را افزایش دهید. ابتدا، در حوزه تخصص خود به روز باشید، از سمینارهای خاص پزشکی بازدید کنید و گروه های مرتبط لینکدین و سایر انجمن های آنلاین را دنبال کنید. دوم، دانش خود را با ایجاد محتوای جذاب و روشنگر با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. خود را در دسترس و قابل مشاهده کنید. محتوای شما ممکن است به اشکال مختلفی باشد:

پست های وبلاگ
پادکست ها
چک لیست های سلامت
مصاحبه ها
پخش زنده با متخصصان
کتاب ها
فیلم های آموزشی
دوره های آنلاین
وبینارها
علاوه بر این، ایده خوبی است که سایت هایی مانند HARO (به یک خبرنگار کمک کنید) را دنبال کنید تا از فرصت های مصاحبه مطلع شوید و تخصص خود را گسترش دهید. اگر قصد دارید به فردی تبدیل شوید که روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در صورت نیاز به کمک به آن مراجعه می‌کنند، باید جامعه‌ای حول نام تجاری خود بسازید و شانس خود را برای تبدیل شدن به یک مرجع افزایش دهید.

مرحله 4. بیماران خود را تعریف کنید

پزشکان با شناسایی پروفایل‌های بیمار برای شناسایی، مشتریان ایده‌آل خود ایجاد می‌کنند. نمایه‌های مشتری به شما کمک می‌کند پیام‌های بازاریابی را ایجاد کنید که برای مشکلات و نیازهای مشتریان جذاب باشد و مشتریان را به سمت کسب‌وکار شما جذب کند. علاوه بر این، با داشتن یک مخاطب محدود، با رقابت کمتری روبرو خواهید شد، تجربه هدفمندی را به بیماران خود ارائه می‌کنید و روابط با بیماران را بهبود می‌بخشید.

برای تعریف بیماران خود، می توانید فالوورهای آنلاین خود را حسابرسی کنید، داده هایی را که از قبل در CRM خود دارید، مشتریان نظرسنجی و غیره جمع آوری کنید.

ویژگی های جمعیتی سن، جنسیت، نژاد، قومیت و مذهب مشتریان ایده آل شما را نشان می دهد. دانستن همه این ویژگی ها به شما کمک می کند خدماتی را توسعه دهید که برای بیماران شما مفید باشد. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما بیماران 50 تا 65 ساله باشند، برخی از خدمات پزشکی و معاینات مانند آزمایش های مراقبت های پیشگیرانه، غربالگری سرطان، غربالگری فشار خون بالا و غربالگری پوکی استخوان را جذاب تر می یابند.

روانشناسی درک عمیق تری از باورها و ارزش های مشتریان شما ارائه می دهد. آنها شامل مواردی مانند:

فعالیت ها: نتفلیکس، شنا، پختن غذاهای سالم

سبک زندگی: درون گرا، برون گرا، سبک زندگی سازگار با محیط زیست، علاقه مندان به فضای باز

ارزش ها: خانواده، شغل

آرزوها: تعادل کار و زندگی، تناسب اندام

نقاط درد و ترس: خدمات پزشکی با کیفیت پایین، هزینه های پنهان

دسته بندی های روانشناختی به شما این امکان را می دهد که خدمات خود را با طرز فکر مردم، نقاط درد و محرک های عاطفی آنها هماهنگ کنید.

ویژگی های اجتماعی اقتصادی مربوط به تحصیلات، درآمد، محله و اندازه خانوار است. آنها به شما کمک می کنند تا ببینید بهترین بیماران شما در کدام دسته قرار می گیرند، قیمت های خود را مدیریت کنید و انتظارات مشتریان خود را بهتر برآورده کنید.

اطلاعات جغرافیایی به شما کمک می کند تا نه تنها بیماران خود را با تبلیغات مرتبط هدف قرار دهید، بلکه اطلاعاتی در مورد فرهنگ منطقه آنها نیز به دست آورید.

به محض جمع‌آوری داده‌های بالا، می‌توانید نیازها، خواسته‌ها، اهداف و چالش‌های بیماران خود را بهتر درک کنید، مزایای خدمات خود را مطابق با نیازهای مشتریان خود تنظیم کنید، و کانال‌های بازاریابی را برای ارتقای خدمات خود شناسایی کنید.

شما می توانید چندین پروفایل مخاطب هدف ایجاد کنید تا همه مشتریان ممکن را جذب کنید و پیام های متنوعی را تنظیم کنید. در اینجا چند ایده از اطلاعاتی وجود دارد که باید در قالب نمایه مشتری خود بگنجانید:

برند سازی

هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود بدانید، شانس بیشتری برای شخصی سازی پیام های خود برای آنها و بازاریابی برند خود به عنوان یک پزشک خواهید داشت.

مرحله 5. با برند خود سازگار باشید

مخاطبان ما پس از چند تجربه با برند شما، شناختن برند شما را یاد خواهند گرفت. این بدان معناست که تمام محتوایی که تولید می‌کنید، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، سخنرانی‌ها، وب‌سایت‌ها، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره باید با برند شما همخوانی داشته باشند. این نه تنها شامل استفاده از لوگو، پالت رنگ و سایر عناصر بصری در وب سایت و شبکه های اجتماعی شما می شود، بلکه موضع کلی شما را در همه سیستم عامل ها نیز شامل می شود. در لحن ارتباط خود ثابت قدم باشید. به عنوان مثال، اگر اطلاعات پزشکی پیچیده را به روشی ساده و به زبان عمومی در میان می‌گذارید، نباید پست‌هایی پر از اصطلاحات پزشکی به سبک رسمی ایجاد کنید.

خلاصه

نام تجاری شخصی شما به شما این امکان را می دهد که از سایرین متمایز شوید. برندسازی پزشکی به شما این امکان را می دهد که مهارت ها و نقاط قوت خود را به مشتریان فعلی و بالقوه نشان دهید. در حالی که ساختن یک برند زمان و تلاش زیادی را می طلبد، اما اگر به طور موثر انجام شود، فواید آن بسیار زیاد است. یک برند شخصی به شما کمک می‌کند تا در کنار شبکه‌ای از متخصصان که ارزش شما را تشخیص می‌دهند و در هنگام به وجود آمدن فرصت‌های جدید، مخاطبانی را پرورش دهید که به شما اعتماد دارند و از شما حمایت می‌کنند.

کلید توسعه یک برند موفق و تاثیرگذار شدن واقعی این است که به طور مداوم داستان خود را نشان دهید و بفروشید تا مردم احساس کنند مجبور به خرید خدمات شما هستند. پنج مرحله آسان بالا را دنبال کنید تا به برندی تبدیل شوید که بیماران شما همیشه به آن باز می گردند.  برای اطلاع بیشتر در مورد وبیون  و برای تماس با وبیون کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید